tisdag 5 juni 2007

Att inte kunna leva i nuet

Jag sover halva dagarna trots att jag somnar redan vid 24:00 och dagdrömmer mig igenom timmarna. Det känns inte som att mitt liv kommer börja igen förrän i augusti.
Jag har kommit in på Ölands skrivarskola på folkhögskolan där och flyttar dit den 20:onde augusti. Juni och juli och halva augusti kvar att överleva. Det känns verkligen som att det handlar om överlevnad. Mina ekonomiska resurser kommer minst sagt att vara små, om inte ett sommarjobb dyke rupp snarast eller om jag inte får jobba mycket extra via academicwork.
Hoppas lite på det senaste äldreboendejobbet jag sökte idag, men har för länge sedan slutat att hoppas för mycket när det gäller jobb. Vill så gärna hitta ett så att jag kan hoppa av vtd.. hatar dom helvetes söndagmornarna när jag ska dela ut tidningarna. Dessutom har jag tackat ja till ett vikariat på fem
extramorgnar i juli.. bläää. Och pengarna jag får är verkligen inte värda den ångest arbetet skapar.
Har suttit ännu en förslösad timme för att berarbeta om minn uppsats. Naturligtvis förlorade jag mitt ändrade material den här gången också. Tredje gången i rad nu.... Fuck... på måndag ska det vara klart. senast. Funderar på om jag kan åka hem i veckan nu och låna mina föräldrars dator, sitta i lign och ro.
Fucks. alla studenter åker förbi med skithög, dålig musik.... jaja. jag hade kul då för två år sedna när jag stod där och skrek. Well. Ska ta mig till något museum nu, elelr sätt amig och läsa nånstans.

Kram

Inga kommentarer: