söndag 21 augusti 2011

Homemade Housewife

Ser ut som en hemmafru idag. Lyssnar på Junip eftersom musiken är så rogivande även om jag egentligen tröttnat på José för länge sedan. Har på mig min gröna klänning från Tesco med vitt blommönster, en svart kofta/bolero och hemmafrustrumpbyxor i glansigt material.

En tvätt är i maskinen och snart, när den är upphängd, ska jag bege mig till affären. Handla ingredienser till grönsakssoppa och smör och havremjölk. Och jäst. Ska baka fluffigt, vackert och onyttigt vitt bröd. Och kanske något som är en aning nyttigare. Morotsbröd med ingefära?

Fick ett mail om att jag var välkommen på audition till sveriges mästerkock, men jag ska nog avböja. Hinner kanske inte till jobbet den dagen då och vill inte bo i Stockholm och missa både jobb, danslektioner och kärlek.

Mina favoritsmaker just nu: Ingefära, kanel, hibiskus, citron, vanilj, timjan och tomat. Martins läppar.

Jag ska starta ett nytt projekt: Varje dag från och med nu, tills M flyttat ned, ska jag publicera en ny låt här på bloggen. Låtar tillägnade M och låtar jag älskar.

Låt #1



Beyoncé - Sweet dreams

Inga kommentarer: