onsdag 15 februari 2012

The new era

Och plötsligt har livet tagit ännu en vändning, snart tar den ännu en, sedan ännu en. Hur allt förändras men hur denna förändring inte skrämmer mig längre. Hur jag fortfarande blir rädd ibland men numera oftast vet hur jag ska hantera rädslan.

Lämnar kollektivet efter nästan 2,5 år, till "filialen" på Hisingen. Ska bo med min älskade M och fina R. Fokusera på studier och planering inför det som komma skall istället för att upprepa samma typ av arbetsuppgifter varje dag. Glädjen i att nu själv styra min egen tid, men också medvetenheten om att självdisciplin och prioritering nu måste bli en del av min verklighet för att friheten skall kunna kombineras med ansvar på ett bra sätt.

Snart ska jag släpa hem tentapluggboken och datorn till Per, sitta där och fortsätta plugga lite och sedan bara njuta av att hänga med fin vän och att ha haft en väldigt bra dag. Morgonmys med Jos, palm, Sama och L, loppisfynd till "Pip" och fler sidor avklarade kring antik grekisk konst. M's röst på andra sidan luren som gör mig varm och lycklig i hela kroppen. M som skriver " Jag dör glädjedöden" när jag mms:ar framtidsbilder. Solen som får snön att långsamt smälta och tårarna från gårdagen tycks aldrig ha existerat

Inga kommentarer: