torsdag 9 januari 2014

Nu stannar jag här

Eken magasins bloggverksamhet har lagts ned. Lite tråkigt, men kanske lika bra. De bästa inlägg jag skrivit har trots allt publicerats här. Idgieality har blivit ett sorts forum för mig där jag kan uttrycka det som verkligen känns viktigt och endå hålla en hyfsad nivå rent textmässigt.

Ibland går det lång tid mellan inläggen och jag har svårt att hålla mig till ett fåtal specifika ämnen. Men det får vara så. Även fortsättningsvis kommer jag att skriva om det som intresserar mig, det som jag finner viktigt och relevant att berätta om. Oavsett hur spretigt det blir. 

I går var jag på RFSU möte och det kändes väldigt roligt. Äntligen har jag tagit tag i att bli aktiv där och jag hoppas både kunna tillföra mycket och lära mig massor av nya saker. Det är alltid lite läskigt att komma in i ett nytt sammanhang, med människor en aldrig har träffat förut. Gick dit med skräckblandad förtjusning, för även om jag älskar att prata med nya människor är jag också mån om att försöka lyssna mer, att inte prata för mycket utan bli bättre på att välja vad jag säger. 

Det är svårt det där; att vilja ta plats men att inte alltid veta hur mycket plats det är okej att ta i vilket sammanhang. Oftast går det att känna av men i vissa sammanhang blir det fel. I går tror jag dock att det gick bra. Det var trevligt och peppande och fint att träffa andra sexualpolitiskt intresserade aktivister. 

Jag längtar efter solen. Eller snö. Vad som helst som skimrar och glittrar istället för att vara en tung grå massa över alltihopa. Mitt humör sänks så radikalt när det gråmulna tar över. 

Snart, snart ska jag resa mig upp ur soffan och diska. Repetera scenskolemonologer samtidigt som det varma diskvattnet sköljer över fingrarna. Se skönheten i de regnbågsfärgade diskmedelsbubblorna istället för diskbänkens intorkade matrester, brödsmulorna som långsamt tryckts ned i golvet av många par strumpor. 

Kl tre ska jag hämta lilla C från förskolan. Pussas och kramas och kanske måla en stor färgglad teckning när vi kommer hem.


Inga kommentarer: