lördag 27 september 2008

Det nya livet

London. Tva veckor har jag varit har nu. Tva veckor med manga omstallningar. jag har tankat skriva tidigare, men forst nu har jag fatt ro att gora det.
Sedan en vecka tillbaka bor jag med Jenny, en valdigt trevlig Irlandsk kvinna i 30-ars aldern, i norra london, mitt emot Tottenhams hemmaarena Hart lane stadium. har ett valdigt litet men enda hemtrevligt rum och inte allt for langt till skolan.
Skolan borjade i mandags. Det kandes lite konstigt forts, inte alls jag som jag forvantat mig. Lokalerna som de nyligen bytt till ar inte riktigt fardiga, och aven om dans och teatersalarna ar fina sa ar det lite markligt att bli stord av byggarbetarnas oljud mitt under lektionerna. Forhoppningsvis ar de klara snart.
Den teorestiska undervisningen i Science of Acting ar ganska strikt, men de allra flesta lararna har mycket humor och verkar verkligen passionerade angande vad de lar ut. Det gar ganska bra med engelskan, men ibland, nar jag ar trott, fumlar jag med orden.
Jag saknar T oerhort mycket, men vi pratar varje dag i telefon. Har turen att bo med ett telefonabonnemang som tillater gratis samtal innom europa. God bless Jenny, eller nagot. Ibland ar det oerhort jobbigt att vara sa langt fran honom, men jag forsoker att inte deppa ihop for mycket pa grund av det.
Skriver mer en annan dag, ska inte traka ut er ev lasare med praktiska detaljer. Imorgon ska jag sova lange, forsta sovmorgonen pa flera dagar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å så skönt att höra från dig! Förstår ju att det är mycket som händer, en hel del att tänka på och massor av nytt att ta in men du ska veta att jag tänker på dig och undraar mycket hur du har det. Rätt bra, vad det verkar :-)
Vilken tur du hade med ditt boende! Det är för väl att man har medvind ibland :-)
Nu ska jag gå ut i höstsolen.
Var rädd om dig så hörs vi!
kramar
Eva

Lisa Gidlöf sa...

håller med kära Eva, skönt att höra något från dig, så himla nyfiken på ditt nya liv =) Tycker att du är sjukt modig som gör en sådan här grej, jag skulle nog inte våga. så glad att du och T håller ihop också. Lycka till me allt! Kram Lisa

Åsa sa...

Hello din lilla Londonbo!!

Gud så kul att du är där!
Du är sjukt duktig som åkte dit och nu går på en skola sökte och kom in på. Du förverkligar dina drömmar =) så underbart.
Lycka till och kämpa på. Hälsa Mr T och se till att kommer och hälsar på dig!
Tänker på dig, kram Åsa och Felix

Anonym sa...

Hänger på skrivarskolegänget! Beundrar dig för att du vågar åka på äventyr sådär på egen hand. Förhoppningsvis har du lärt dig mer under de här veckorna än på ett långt tag i Sverige...

Jag var på Öland på konstnatten och glodde. Skrivarklassen var inte lika bra som vi var ;o) Jag är på jakt efter jobb här i Kalmar och känner att det känns bra att vara jag.

Hoppas du har det bra, kämpa på!