söndag 29 april 2012

Skönheten med nördar och tystnad.


I går var jag och M med Sara, Martin, Vera, Per och Nina på Retrospelmässan i gammlestan här i Göteborg. Det var helt fantastiskt. Flera hundra människor av alla det slag med ett gemensamt intresse: retrospel och allt kopplat till detta på olika sätt. Det fanns både ett demorum där det gick att pröva olika typer av tv-spel, ett mässrum med bord där folk sålde merchandise i form av allt från pärlplattor till mariopins och sonicmössor + massor av tv-spel. Själv köpte jag en asfin Super Mario pin och ett game watch spel från 1981!!! med Karl-Alfred/Popeye.

Efter mässan gick jag och M och åt middag på Old Corner, vilket var skönt eftersom vi båda två var dödströtta. På kvällen valde jag att stanna hemma och ta det lugnt, vilket jag verkligen behövde. Insåg först när jag tänkte efter att denna helg är första gången vi inte har haft besök som sovit över på flera veckor. Plus att vi var i Berlin en helg också, så lite "göra ingenting" var hemskt behövligt. Som tur var höll hårdrocksgrannarna under oss käften i går kväll. Det har dom inte gjort de senaste dagarna. Fredag-lördag spelade de skitkass musik från kl 10:00 på Fredag morgonen till 10:00 på lördagen.... Med vissa avbrott och som tur var inte olidligt högt under natten. Men orka festa kl halv åtta på morgonen!!!???

Idag ska jag, m och pappa åka en sväng till Ikea och inhandla sista sakerna till Pip; spjälsäng b la. Det ska bli skönt att få det gjort. Nu är det ju bara knappt 1,5 månad kvar!

Inga kommentarer: