torsdag 31 maj 2012

Att vilja mycket men inte riktigt orka





Är ungefär lika trött som jag ser ut. Efter slutseminariet på "Vad är Normalt? Ras, klass och kön i museer och kulturarv" och väl hemma igen, kände jag mig i princip medvetslös. Det är väldigt skönt att min kvällskurs är över och att jag lyckades skriva en slutlig hemtenta som jag är riktigt nöjd med, särskilt att det blev en bra diskussion kring klass när vi pratade om min text under opponeringen. Även om det är skönt att vara lite ledig nu, så kommer jag sakna klassen och föreläsningarna. Det har varit så befriande att få ägna sig åt något intellektuellt och intressant för att jämna ut all fixering och fokusering på kroppen under graviditeten. Visst, folk frågade kring graviditeten där med, men under föreläsningarna var jag främst Johanna, student och antropologiintresserad nörd med debattbegär, vilket varit behövligt.

Jag vill verkligen in på HBTQ-festivalen idag, men vet ännu inte om jag kommer orka. Sov inget vidare i natt och känner hur allt jag gjort de senaste veckorna har hunnit i fatt mig. Behöver att bara få ligga i soffan, kanske gå en kort promenad, läsa Sarah Waters på balkongen. Det är svårt att ta det lugnt och att tillåta sig själv att bara få vara. Men behöver det, annars kommer jag att falla ihop i en liten trött hög.

Inga kommentarer: