torsdag 24 maj 2012

Balkongfixning och fynd från tårtans freeshop!

Jag var i mitt älskade före detta kollektiv, tårtan, i går eftermiddag. Tillbringade några fina solindränkta timmar där. Åt god dumpstrad lunch (avokadomackor och nudlar!) och  njöt av att få vara i en lummig trädgård  med många fina människor och bara njuta av försommarkänslan.Är så sjukt glad att jag fortfarande kan komma dit när jag vill och att jag har kvar den fina gemenskapen därifrån.

Idag fixade jag lite med balkongen. virade upp en gammal stor konservburk för saltgurka som jag hittade vid återvinningen ( en sådan där jättelik som brukar finnas  storkök) i ena hörnet och satte paprikaplantor i den. I andra hörnet hängde jag upp en gammal fin kastrull som R hittat och som jag sedan placerade två småkrukor i, där det just nu växer blåklint, Tagetes och två honungsmelonskott. 

Innan jag åkte hem igår han jag rota runt lite i Tårtans freeshop också. Hittade både en väldigt fin senapsbrun klänning och en retrosportryggsäck. Här är klänningen!





Inga kommentarer: