torsdag 31 maj 2012

(Världs)frånvänd vilodag och kärleksförklaring

Har inte ens gått utanför dörren idag, bara ut på balkongen ett flertal gånger för att hämta luft och kolla hur salladen växer (den har börjat ta sig!) . Det är trist att inte åka iväg och hitta på saker, men samtidigt känner jag att det verkligen är dags att tagga ned, försöka finna någon sorts lugn. Vill inte att det blir jobbigt på grund av att jag inte kan slappna av. Tänk att något som borde vara så enkelt kan vara så svårt. Särskilt för mig som blir förbannad och upprörd enkelt. På grund av det läste jag bara kulturdelen i morgontidningen idag, tillät mig själv att vara lite världsfrånvänd. Vill dock verkligen jobba på att kanalisera ilskan till bra texter istället för att bara bli arg över saker och sedan inte göra något. Jag ska börja skriva mycket mer igen, som jag gjorde förrut. 

Så fint att M är lite mer ledig nu också, att vi hinner umgås och bara vara med varandra utan att någon av oss har en massa måsten och krav på att skriva klart uppsatser, PM etc. Så skönt att bara kunna spela tv-spel, läsa romaner och prata om musik, framtiden och andra fina saker. Älskar att hen finns där för mig på ett så självklart men ändå inte på ett "ta-förgivet" sätt. Det är få cis-män jag kan tänka mig att dela mitt liv med, men M är verkligen en av dem. Hen är bortom förklaringsmodellerna, helt och hållet fantastisk, med brister och nojor, visst, och just därför ännu mer fantastisk. En riktig människa.

Inga kommentarer: