söndag 10 juni 2012

Det närmar sig


Försöker att inte tänka på antalet dagar som är kvar till beräknat födelsedatum för Pip. Inte för att jag är så orolig, utan mer för att jag är otålig och att det är dumt att se blint på ett datum då det kan hända lite när som helst. Om två dagar, om en vecka, om två veckor. Bara det inte drar över allt för långt så är jag hemskt nöjd.

I går var det första soliga dagen på evigheter kändes det som. Idag, på Martins födelsedag, har det regnat igen nästan hela dagen. Men fint att det var uppehåll i går i alla fall eftersom jag var ute på stan då. Träffade fina Anna P ett par timmar som var på besök från Stockholm och vi hängde i en röd soffa på Andralånggatan-dagen som pågick där i går. Fint när möbler flyttas ut på trottoaren och staden lever upp som om den vaknat ur en mångårig dvala.

Martin är i slutfasen av sista rättningen av sin masteruppsats.  Är förbannat stolt över honom, att han har orkar sitta och traggla med den trots jobb, bebistankar och andra saker att fixa med. han är världens bästa och är så glad att jag har honom. Min bästa Flatnörd i manskropp. :)


Inga kommentarer: