onsdag 20 juni 2012

Morr!

Idag är dagen då stadsminister Fredrik Reinfeldt, biståndsminister Gunilla Carlsson och miljöminister Lena Ek på DN Debatt konstaterar att "ohållbara produktions och konsumtionsmönster utarmar jordens resurser" samt att " Marknadsekonomi och frihandel utgör viktiga instrument för att långsiktigt bekämpa fattigdom och ge välstånd till fler männiksor."

Och jag ba, faaaaan vad smart, hur kunde jag liksom inte ba ha sett det här förut. Marknadsekonomi bekämpar fattigdom och miljöproblem på LÅNG sikt! Hurra! Hur lång sikt då? Tack kära kära stadsminister för att du är en sådan pärla i kampen. Hurra. DÖ!

Ibland vill jag inte vara pigg och alert och gå upp och läsa morgontidningen. Från och med nu ska jag ligga kvar i sängen och läsa kulturdelen. Efter att jag uppmärksammat dumheterna i fråga om "nyheter" här. 


Inga kommentarer: