måndag 4 juni 2012

Konsten att sysselsätta sig och ändå ta det lugnt.


Gråväder ute och trötthet inuti. Martin åker upp till Uppsala efter jobbet inför opponeringen i morgon och kommer tillbaka sent i morgon kväll. Det ska bli spännande att höra hur det gick sedan, han har kämpat så sjukt hårt för sin uppsats och jag r väldigt stolt över honom. 

Förhoppningsvis kommer jag att vara väldigt stolt över mig själv snart också. Väntar på besked om resultatet av min hemtenta/slutessä. Analyserade en av utställningarna på Sjöfartsmuseet utifrån maskulinitets och klassperspektiv. Inlämningen var 23/5 och i onsdags förra veckan var det seminarium. Den muntliga delen och de kommentarer jag fick från läraren och mina kursare var överlag positiva och det var särskilt kul att en bra diskussion kring klass och klassbegrepp kom upp. Så oavsett resultat ( vet att jag är godkänd) så kommer jag att vara nöjd och stolt över det jag skrev.

Eftersom jag är klar med kursen innebär det att jag i princip är fri att göra vad jag vill nu fram till förlossningen. Dock börjar magen göra sig påmind och kroppen värker på lite alla möjliga ställen. Mest har benen krånglat, kanske pga magnesiumbrist igen. Så jag har försökt vara ännu mer noggrann med att ta mina magnesium och järntabletter. Försöker ändra ställning ofta när jag sitter för att inte korsryggen ska värka, men det är inte det lättaste... I stort sätt mår jag väldigt bra för att ha så kort tid kvar av graviditeten, men börjar bli väldigt trött på tillståndet och längtar tillbaka till en smidig kropp som kan böja sig ned och springa snabbt. 

Det svåra är alltså att hitta på något roligt att göra som en då inte är för ansträngande. kan inte sitta/ligga i en ställning för länge och inte heller vara ute på stan eller promenera för länge. Idag ska jag sysselsätta mig med att plugga lite profylaxpepp, lyssna på massor av bra musik, se på film, skriva, göra avslappningsövningar etc. Förhoppningsvis räcker det för att stilla mitt rastlösa och otåliga sinne.

Inga kommentarer: