tisdag 28 oktober 2008

Camden days

Den dar skylten gar jag under varje gang jag gar till jobbet.


Jag undrar om Morrissey nagon gang brukade vandra runt bland markandsstanden i Camden lock market... Fast jag ar i och forsej inte ens saker pa hur lange marknaden har funnits. Men jag kan se honom vandra langs kanalen med en cigarett i mungipan, eller sittandes pa broracket med en ol.



Det gar ganska bra pa jobbet nu faktikst. De senaste dagarna har jag lyckats salja ganska mycket,natt upp till det mal som forvantas av mig och lyckats halla humoret uppe nastan hela tiden ( mojligtvis undantaget de forsta timmarna i sondags nar jag var nagot bakfull).

Idag foljde jag med Mark och Emma hem till deras lagenhet i Camden efter jobbet. Jag ska passa deras katt Coco nar de ar i Italien nasta vecka. Coco ar hemkst fin: kelig, vild och tillgiven. Det ska bli fint att passa en katt igen och dessutom far jag ju betalt.



Tanker bestalla min decemberflygbiljett hem ganska snart, nasta vecka kanske. Forsoker att inte rakna dagarna for mycket, vill fylla dem med saker att gora och tanka pa handelser i nuet som gor mig glad istallet for att langta sonder mig.



Det ar fint att halla kontakt med vannerna via mail och gastboksinlagg i alla fall. Skriver ganska ofta och far en hel del svar. Kanns tryggt att atminstonde veta lite om vad som hander kring dem jag bryr mig sa mycket om.




Morrissey

Come back to Camden





There is something I wanted to tell you, It's so funny you'll kill yourself

laughing

But then I, I look around, And I remember that I am alone, Alone. For evermoR



The tile yard all along the railings, Up a discoloured dark brown staircase

Here you'll find, despair and I, Calling to you with what's left of my

heart, Myheart, For evermore



Drinking tea with the taste of the Thames, Sullenly on a chair on the pavement

Here you'll find, my thoughts and I, And here is the very last plea from my

heart

My heart. For evermore, Where taxi drivers never stop talking

Under slate grey Victorian sky, Here you will find, despair and I

And here I am every last inch of me is yours, Yours, For evermore



Your leg came to rest against mine, Then you lounged with knees up and apart

And me and my heart, we knew, We just knew, For evermore

Where taxi drivers never stop talking, Under slate grey Victorian sky

Here you'll find, my heart and I, And still we say come back, Come back to

Camden

And I'll be good, I'll be good, I'll be good, I'll be good

Inga kommentarer: