måndag 20 oktober 2008

Efter skymmningstimmen

Annu en dag har passerat. Vaderna varker efter att ha statt upp storre delen av dagen. Det gick enda helt okej pa jobbet idag, aven om jag naturligtvis borde ha varit annu mer social. Jag vet inte riktigt vad det ar med mig. Standigt trottheten som hanger over mig.

Snart ska jag ringa T, saga godnatt, krypa ned mellan lakanen.

Pa onsdag har jag bestamt mig for att ga pa F. Bacon ustallningen pa Tate gallery. Jobbar inte da och har inga lektioner heller, sa ska passa pa att ga och se den, han ar en ganska intressant konstnar. Dessutom har jag en fribiljett jag kan anvanda. Gratis ar som bekant godast.

Det ar helt tyst i lagenheten. Fotbollsplanen som jag ser fran fonstret i vardagsrummet, ar slackt och tom. Antligen. Det kanns som att det standigt pagar traningar och matcher dar, oavsettt dag eller hur sent det ar. Planen ar liten och ligger markligt placerad pa en gard mellan husen, sa ljudet studsar mellan vaggarna och hojer ljudets volym.

Ska stanga av datorn nu, vila benen och huvudet. Dromma vackert.

Inga kommentarer: