fredag 10 oktober 2008

Cold

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Jag ar fruktansvart forkyld. Nastan rinner och ar tat, halsen kanns tjock och obehaglig. Langtar efter T, ringer och grater i telefonluren, talar om att jag langtar, att jag langtar och vill aka hem. Jag vill inte aka hem egentligen. Vad har jag att aka hem till? T, min familj, mina vanner. Men jag vill klara av det har, vill bli van med London, vill hitta min plats i tillvaron har, kanna mig hemma med skolan och jobbet.

Pa mindre an fyra veckor har jag trots allt lyckats ordna en hel del saker. Jag har hittat ett rum att bo i som ar bra och jag jobbar, bara tre dagar i veckan visserligen, for Berty&Gerty, en vintage affar som bade har en butik och ett markandsstand vid Camden lock market. www.bertyandgerty.com
Jobbet ar oftast roligt, men jag blir latt gsnka nervos nar nagon av cheferna, Emma och Mark, som ager butiken ar i narheten. Blir pa nagor satt mindre social och uttatriktad an vad jag ar i vanliga fall, bara for att de forvantar sig att jag ska vara pushig och ta kontakt med kunderna hela tiden och nastan anfalla folk for att salja sa mycket som mojligt. Antar att jag kommer att hitta en bra strategi sa smaningom.

Mitt storsta problem, forrutom den hemlangtan som attackerar mig med jamna mellanrum, ar det helvetes bankontot som jag inte har lyckats skaffa. Har forsokt pa alla mojliga satt, men det ar verkligen svart. Och utan konto, ingen lon...

Jag har varit helt slut i huvudet och kroppen hela dagen. Bara gatt ut till biblioteket for att hyra tva filmer. Kanske borde jag lagga mig tidigt idag, sa att jag orkar ga upp i morgon over huvud taget. Tyvarr ar det flera fysiskt kravande lektioner imorgon, yoga och akrobatik bla, och jag tror inte att jag fixar att vara med pa det. Hoppas att jag inte far skit for at jag kommer utan att delta...

Jag ska forsoka skriva mer regelbundet har, men om jag ska vara arlig sa hander det inte sa jattemycket spannande. Skolan, jobbet... det ar inte mycket mer. Och jag tanker fortfarande mycket pa Oland.

Inga kommentarer: