tisdag 17 februari 2009

Bekantskapskrets

Mina handleder och ben gor ont. Kombination av att sitta for mkt vid laptopen och att sta for lange pa jobbet. Men det var inte sa farligt pa jobbet idag. Massor av tonaringar som hade lov, men mest fina manniskor och just att hanga med Tom och snacka skit. Den trevliga australienska kille som jobbar pa cafeet Yumcha kom tillbaka idag ocksa. kan kom forbi mig och sa hej och vi stod och pratade en lang stund. Han tyckte att jag skulle folja med honom och hans vanner ut och ta en ol nagondag. Skulle vara fint. Jag kan verkligen behova lite fler vanner i den har stan. Har fatt en inbjudan till en fodelsedagsfest ocksa. Natalie, en svensk tjej som jobbar i camden, ska ha maskeradkalas i borjan av april.

Jag ska arbeta imorgon ocksa. Fick en extra dag eftersom en av de andra tjejerna var upptagen. Behover pengar, sa aven om det kanns lite segt, sa ar det bra att fa jobba. Ar ju ledig fran skolan imorgon ocksa.

Anna aker till Guatemala pa torsdag. Hon ska vara dar i nagon manad tror jag, och Jonas blir kvar i Goteborg. Hoppas att hon far det fint. Det ar bra att aka ivag sjalv ibland om man varit ihop med och bott med nagon lange.

Fortsatter skriva pa "Vrede". har fatt ihop 14-15 handskrivna sidor nu, pa mindre an tva veckor, vilket kanns ratt sa bra. Ska forsoka fortsatta jobba lite pa den varje dag sa gatt det gar.

Har ar det nastan var. varmt, 8 grader och borjan till knoppar. Pa oland ar det sno och minusgrader.

1 kommentar:

Lisa Gidlöf sa...

Härligt att du skriver på "Vrede", den hade ett otroligt skrapt språk tycker jag, även om den dramatiska och ödesmättade stämningen kanske var det centrala.Hur som, skriv på, skriv om, skriv över, du får gärna skicka en del till mig om du vill ha nån slags respons =) Jag tyckte inte att vi hamnade i samma grupp så ofta på skolan, kändes inte som om vi fick tillfälle att ge varann så mkt respons =(

Uppsala e kallt men snöljust. Jag bor i korridor nu och älskar att ha eget rum som på Öland. I sommar funderar jag och min kompis Lisa på att dra och jobba i england. Brighton e gjort, London känns lite för stort för så kort tid...men vi har tänkt lite på norra england...manchester, liverpool, edinburgh etc..har du varit där nånstans? Krraaaaam på dig sweetie!