torsdag 5 februari 2009

Regn och ord

Snon regnar bort. Gatorna ar fyllda av ett grabrunt snoklegg och jag vill inte ens satta foten utanfor dorren. Lyckades undkomma att svara nar min chef ringde och vackte mig i morse, eftersom telefonen lag under sangen. Orkar verkligen inte vara snall och hoppa in varje gnag nagon ar sjuk. Tror knappast att dom blir sura, alla andra gor ju sa.
Sangprov idag under sanglektionen. Har inte ovat sa mkt som jag borde och glomde noterna i skapet. Men tanker aka dit en timme tidigare och ova.
Vill hitta berattargladjen igen. orden som sveper fram och bubblar upp ur kroppen. Har inte skrivit nagot pa "Vrede" sedan jag lamnade folkhogskolan i slutet av maj. Det kanns inte sarskillt bra. Men endel texter behover kanske ligga ett tag innan det gar att fortsatta skriva pa dem. De sade ju manga larare under kursen.
Har i alla fall fortsatta blogga, och skriver fortfarande en hel del dikter. Alltid nagot...

Inga kommentarer: