torsdag 12 februari 2009

Vår

Det kanns som om att våren ar pavag. Det sjunger nagon sorts fagel utanfor mitt fonster, samma sort som brukar horas i sverige nar våren ar pa vag. Sol igen for forsta gangen pa flera dagar och det kanns ljummet ute.
Jag vaknar alldeles for sent om dagarna nar jag ar ledig. Igar gick jag inte upp forran halv tolv, men lyckades enda fa ganska mycket gjort. Akte ivag till National portrait gallery och forrutom alla intressanta malningar sa sag jag en valdigt just fotoutstallning ocksa. Sen akte jag hem och lagade mat till mig och Jenny innan jag akte till skolan. jenny brot sin arm far nagon vecka sedan, stackars henne, sa jag hjalper henne med en del saker, som att laga mat och diska.
Tankte baka en alla hjartans dag kaka idag, aven om det ar forst pa lordag som dagen egentlugen ar. Nagot med choklad tror jag. och sa ska jag aka till Finsbury park och at en promenad. Orkar inte aka enda till hampsted idag, och Finsbury ar helt okej om man bara vill rora pa benen lite.
Pa oland snoar det. Tycker om sno, men langtar efter varen nu. Efter sol och energi.

Inga kommentarer: